Vill du ha snabbare uppkoppling, eller skulle du vilja sänka den lite? Oavsett så gör du bäst i att kontrollera vad du kan få. 


Gör så här: 

  1. Kolla vilka hastigheter du kan få genom att gå in här, ange din stad och välj sedan vilken fiberleverantör du är ansluten till. Du väljer den som du har idag.
  2. När du valt fiberleverantör väljer du vilken hastighet det är du vill ha. Oftast finns det många hastigheter att välja mellan. 

OBS! Kampanjer som erbjuds på vår hemsida gäller endast nybeställningar och gäller ej vid upp- eller nedgradering av befintliga tjänsten.

   3.  Nu vet du vilken hastighet som finns. Då kan du gå in på Mina Sidor och beställa         en uppgradering.


Vad händer sen?

Då tar det c:a 1 - 5 arbetsdagar innan nätleverantören kan genomföra ändringen.
Efter utförd ändring får du ett SMS av oss och då behöver du bara starta om din utrustning inklusive fiberkonverter för att nya hastigheten ska hoppa igång.

Har du redan debiterats för din gamla hastighet när ändringen trädde i kraft, kommer eventuell mellanskillnad debiteras/krediteras på din nästkommande faktura.


Att tänka på 

  • Om du väljer en högre hastighet ska den utrustning du har fått installerad kunna stödja din nya hastighet. Om du inte vet om den gör det kan du ändå beställa tjänsten och vi kommer i så fall återkoppla till dig med information om det inte skulle gå att leverera den hastigheten till din bostad. 
  • Om det är fiberkonvertern som inte stödjer hastigheten brukar nätleverantören kunna byta ut denna.
  • Om du har en router som du själv köpt eller beställt måste du själv se till att den stödjer den hastighet du valt. Oftast gör alla nya routrar detta, men det är väl alltid bäst att kolla för att inte bli besviken! 

Frågor? Vi finns på chatten!

Did this answer your question?