Här finns en checklista på vad du kan göra: 

  • Starta om telefonen 
  • Kontrollera om det finns någon driftstörning på vår Driftinformationssida 
  • Kontrollera så du inte har lagt in en spärr mot utlandssamtal på ditt abonnemang. Du kan se detta på Mina Sidor
  • Prova att ringa det specifika telefonnumret från en annan telefon. Går det att ringa det specifika telefonnumret från en annan telefon behöver du göra en felanmälan. Detta gör du på Mina Sidor I samband med att vi tar emot felanmälan behöver vi exakt tid och datum då du har försökt ringa det specifika numret. Samt landskod, fullständigt nummer, stad, om det är ett hemnummer eller mobilnummer. 

Går det inte att komma fram till det specifika telefonnumret från en annan telefon är något fel med numret. Ägaren till telefonnumret behöver skicka en felanmälan till sin operatör för att få felet avhjälpt.

Hoppas det löser sig, Lycka till! 

Did this answer your question?