Här finns en checklista på vad du kan göra: 

Endast mobilsurf använder 4G-nätet. Står inställningen under nätverkstyp på Automatisk väljer mobiltelefonen automatiskt 3G-nätet om det är bättre täckning i det nätet.

Kontrollera att du har en mobiltelefon som stödjer surf i 4G-nätet. Det kan du göra genom att titta i telefonens manual eller kontrollera att du har inställningen LTE/4G under Nätverkstyp.

Har du inställningen automatisk under "Nätverkstyp" väljer din mobiltelefon 3G-nätet oftast per automatik om det är bättre täckning där. Genom att ändra "Nätverkstyp" till "Endast 4G/LTE" kommer mobiltelefonen endast välja 4G-nätet. 

För ytterligare hjälp med mobiltelefonens inställningar, se telefonens användarmanual eller vänd dig till återförsäljaren.

Felanmälan

Fungerar det inte ska du göra en felanmälan.
Det gör du via Mina Sidor. Du laddar snabbt ner appen Universal Telecom Mina Sidor på Google Play eller AppStore.

Lycka till! 

Did this answer your question?