Här finns en checklista på vad du kan göra: 

  • Starta om telefonen 
  • Kontrollera om det finns någon driftstörning på vår Driftinformationssida 
  • Kontrollera täckningskartan om det är dålig täckning där du befinner dig nu
  • Kontrollera att det inte är obetalda fakturor som är anledningen till att du inte kan göra samtal. Du ser alla dina fakturor på Mina Sidor. Här kan du också betala dina fakturor direkt med Bank- eller kontokort. När betalningen kommit in kommer telefonen att spärras upp. 
  • Försäkra dig om att felet inte ligger i din telefon. Prova SIM-kortet i en annan telefon. Fungerar det då ligger felet i telefonen. Kontakta återförsäljaren för ytterligare hjälp.
  • I samband med felanmälan behöver vi exakt tid och datum då du har försökt att ringa från mobiltelefonen.

Felanmälan 

Fungerar det inte ska du göra en felanmälan.
Det gör du via Mina Sidor. Du laddar snabbt ner appen Universal Telecom Mina Sidor på Google Play eller AppStore. 


Lycka till! 

Did this answer your question?