Här finns en checklista på vad du kan göra: 

  • Starta om telefonen 
  • Kontrollera om det finns någon driftstörning på vår Driftinformationssida 
  • Kontrollera täckningskartan om det är dålig täckning där du befinner dig nu
  • Försäkra dig om att felet inte ligger i din telefon. Prova SIM-kortet i en annan telefon. Fungerar det då ligger felet i telefonen. Kontakta återförsäljaren för ytterligare hjälp.
  • Kontrollera att det inte finns en vidarekoppling inlagd i telefonen. Det gör du genom att slå #002# 'LUR'
  • Prova att ringa ditt mobiltelefonnummer från en annan telefon. Notera exakt datum, klockslag och vad som händer - vi behöver informationen för att göra en felsökning.

Felanmälan

Fungerar det fortfarande inte behöver du förmodligen felanmäla problemet. Du felanmäler tjänsten på Mina Sidor Ladda ner appen på Google Play eller AppStore. Den heter Universal Telecom Mina Sidor. Här kan du också chatta med oss, se - och betala dina fakturor online, och såklart mycket mer än så!

Vi ses på Mina Sidor!

Did this answer your question?