Flytta över ditt befintliga nummer till oss

Om du ska byta från din nuvarande mobiloperatör till oss och vill behålla ditt nummer rekommenderar vi dig att inte säga att du ska säga upp ditt nummer hos din nuvarande operatör. Detta riskerar att ditt abonnemang blir nedstängt och det kan ta längre tid att aktivera. Säg att du ska byta leverantör och ska flytta ditt nummer. 

Kontrollera bindningstid

När du ska byta från din nuvarande operatör kan du kontrollera om du har någon bindningstid kvar på tjänsten för att inte bli debiterad från två operatörer under samma tid, eller för att flytten till oss blir nekad. Vet du att du inte har någon bindningstid redan nu behöver du inte informera din operatör om att du byter. 

Du får ett nytt SIM-kort 

Vi skickar en förfrågan om att få ta över numret till din gamla operatör, och avvaktar svar med ett datum vi kan flytta över numret. När det datumet infaller kommer du ha fått ett nytt SIM-kort av oss, och tjänsten blir aktiverad automatiskt på det nya SIM-kortet. SIM-kortet skickas först och numret aktiveras efter att du hämtat ut det. Du hämtar ut SIM-kortet hos närmsta Postombud och får ett SMS eller avi med när och var du ska hämta ut det. Glöm inte giltig legitimation. 

Är ditt nummer knutet till ett kontantkort?

Har du ett kontantkort, vill behålla ditt mobilnummer och flytta det till oss behöver du först göra en registrering hos din nuvarande operatör. Efter att de bekräftat registreringen ska vi kunna ta över ditt nummer.

Är det du som står på abonnemanget?

Det är viktigt att den som ska stå på abonnemanget hos oss är samma person som står på abonnemanget hos nuvarande operatör. Om detta inte stämmer överens kommer nummerflytten bli nekad och det kommer ta längre tid för dig att få din tjänst aktiverad. 

Ha koll på din beställning

Följ din beställning på Mina Sidor. Lägg till tilläggstjänster, betala fakturor och chatta med oss live - från mobilen. Det är så enkelt som det låter.

Ladda ner appen Universal Telecom Mina Sidor på Google Play eller AppStore. 

Did this answer your question?