Vad är Hemnummer i Mobilen för tjänst?

Hemnummer i mobilen gör att du kan flytta ditt fasta nummer till din mobiltelefon i stället, och bara betala 39 kr i månaden. 

Hur fungerar det?

När du ringer till någon från din mobiltelefon visas ditt mobilnummer precis som vanligt. Men när någon ringer till ditt hemnummer ringer det i stället i din mobil.

Vad finns det för fördelar?

Det finns massor! Den största fördelen är att det endast kostar 39 kr/mån. En annan fördel är ju att du kan ha kvar ditt gamla hemnummer, och dina vänner kan fortsätta att ringa till det. Den enda skillnaden är att de kan få tag på dig oavsett var du befinner dig, då numret nu ligger som en tilläggstjänst i din mobil i stället!

Vad finns det för nackdelar?

Har du ett trygghetslarm eller annat larm kopplat till ditt telejack ska du inte säga upp din hemtelefon eller portera ditt hemtelefonnummer från din nuvarande operatör till Universal Telecom. Gör du det kan ditt larm sluta att fungera. Har du bredband via telefonjacket (ADSL) bör du först kontrollera med din bredbandsoperatör att ditt hemnummer inte är kopplat till ditt bredband - då kan en flytt av hemnumret leda till att ditt bredband upphör att fungera. Detta bör du kontrollera med din nuvarande innan du beställer tjänsten hos oss. 

Innan beställning

För att kunna flytta ditt hemnummer till ditt mobilabonnemang behöver du även flytta ditt mobilabonnemang till oss. Men det är bara positivt, eftersom vi har kanonpriser på våra Mobilabonnemang, och du kan bygga ihop det nästan precis som du vill ha det. Kolla här

Du väljer tilläggstjänsten Hemnummer i Mobilen när du lägger beställningen av ditt nya Mobilabonnemang på vår hemsida. Om du redan har ditt mobilabonnemang hos oss kan du gå in på Mina Sidor och lägga till tjänsten, eller skicka ett meddelande till oss där så hjälper vi dig. 

Observera att det är viktigt att hemnumret som ska tas över står på samma personnummer som beställer det hos oss. Samma sak gäller mobilnumret om detta också ska tas över. Du kan läsa mer om hur det fungerar med överflyttning av ett befintligt mobilnummer här.  Inget av numren får vara uppsagda innan de flyttas över till oss. Detta kommer förhindra att vi kan ta över numret. 

Hur lång tid tar det?

Det tar ca 5 arbetsdagar att flytta över hemnumret till ditt mobilabonnemang om det redan är aktivt hos oss. Om mobilabonnemanget ligger hos en annan operatör hänvisar vi till avsnittet Behålla ditt nuvarande nummer 

Följ din beställning

Mina Sidor ser du aktuell status för din beställning och kan här också se dina fakturor, betala dina fakturor, hantera dina tjänster - och chatta med oss. 

Ladda ner appen direkt i mobilen, så kan du se - och betala alla dina fakturor online i stället.
Sök på Universal Telecom Mina Sidor, på Google Play eller AppStore. 

Vi ses där!

Did this answer your question?