Innan beställning

Innan du beställer det Mobila Bredbandet är det viktigt att du kontrollerar täckningen i det område du planerar att använda den i. Du hittar en komplett täckningskarta här - Välj fliken Täckningskarta.
När du har kollat så det är bra täckning i områdena kan du beställa tjänsten på vår hemsida https://bit.ly/2MV6zl6  

Vad ska jag beställa?

Det beror lite på. Om du är själv och planerar att använda tjänsten i en Surfplatta eller en laptop som stödjer tjänsten kan du beställa ett SIM-kort. Om du däremot vill kunna surfa trådlöst med flera uppkopplade enheter rekommenderar vi att du väljer vår Trådlösa Router (Huawei WiFi E5573) Med den kan 10 användare/enheter surfa samtidigt. Du väljer den hastighet som passar dig och användandet bäst. 

Efter beställning

När du beställt din tjänst tar det ca 1-5 arbetsdagar efter det att du har lagt din beställning tills att du får den valda tjänsten. Du får ett SMS med ett KollID som gör att du kan hämta ut det du valt hos närmaste Postombud. 

Följ din beställning

Du kan följa orderstatus på Mina Sidor. Här ser du de olika stegen din beställning går igenom, och du kan ha full koll på hur det går. Här ser du också ditt KollID. Så fort du har hämtat ut SIM-kort och eventuell router kan du använda din tjänst. 

Installation

Det är enkelt att installera tjänsten. Men för att göra det ännu enklare hittar du en manual här. Här finns också information om felsökning. För att felanmäla din tjänst gör du det enkelt via Mina Sidor

Ladda ner Mina Sidor appen nu om du inte redan har gjort det och ha koll på din beställning, prata med oss och se dina fakturor online. Du kan också betala dina fakturor via Mina Sidor. Låter inte det bra?

Sök på Universal Telecom Mina Sidor på Google Play eller AppStore. 

Vi ses på Mina Sidor! 


Did this answer your question?