Kontrollera täckningen 

För att använda ett Mobilt Bredband är det viktigt att du har kontrollerat om det finns någon täckning i det område du kommer använda tjänsten. Du hittar en komplett karta här - Välj fliken Täckningskarta. Där ser du tydligt om det är bra täckning för tjänsten eller inte i valt område. Generellt är täckningen jättebra, och rikstäckande då det går via Telenors nät, men för säkerhets skull ber vi dig själv kontrollera hur det ser ut i ditt område.  

Vad behöver jag?

Du kan använda det Mobila Bredbandet med endast ett SIM-kort, eller en Trådlös Router. Båda alternativen finns att välja hos oss här: https://bit.ly/2MV6zl6 

Du kan också använda en så kallad Sticka eller USB-Modem att sätta SIM-kortet i. USB-Modemet kan du köpa själv i en butik, och det krävs att modemet är olåst för att du ska kunna använda den med vårt SIM-kort. Däremot rekommenderar vi att du kombinerar det med vår Trådlösa router (Huawei WiFi E5573) som gör det möjligt för hela 10 användare att surfa samtidigt!  

Surfplatta och Laptop

Om du har en Surfplatta eller en laptop kan det räcka med endast ett SIM-kort som du sätter i surfplattan/datorn för att kunna surfa med det Mobila Bredbandet. Här behöver du ha koll på vad som är kompatibelt med din enhet. I så fall behöver du en dator/surfplatta med trådlöst nätverkskort, 50 MB hårddiskutrymme, 128 RAM i arbetsminne och självklart bra täckning. 

Installationsmanual

Har du redan beställt ett Mobilt Bredband? Kul!
Då finns det en komplett Installationsmanual här

Du vet väl att du kan se dina tjänster och göra ändringar på Mina Sidor? Ladda ner appen på Google Play eller AppStore. Du hittar den som Universal Telecom Mina Sidor. Här kan du också prata med oss direkt och felanmäla din tjänst om någonting skulle hända. Visst låter det bra? Då ses vi där! 

Did this answer your question?