Fakturan står som obetald

När du har betalat en faktura tar det alltid 1-3 bankdagar för en inbetalning att nå vårt faktureringsbolag PayEx.
Om fler än 4 bankdagar har passerat, kontrollera ditt kontoutdrag. Om betalningen har administrerats av banken och beloppet dragits från ditt konto kommer det att bekräftas.

Jag kan se att pengarna har dragits

Om beloppet dragits från ditt konto men fakturan står fortfarande som obetald efter 4 bankdagar ska du meddela oss inbetalningsdatum, exakt belopp, bankgironummer som betalningen skickats till samt OCR-nummer för att vi ska kunna hitta din betalning och placera den på rätt faktura. Du når oss enkelt via vår Chatt, mejl eller på Mina Sidor

Att tänka på vid betalning

Var noga med att betala till rätt Bankgiro och OCR. Oftast är det OCR-numret som gör att det blir fel. Men har du betalat till rätt Bankgiro kan vi hitta betalningen och placera den på din faktura.

Om du inte har betalat hela beloppet kommer kan din faktura även då stå som obetald. Därför är det viktigt att du betalar hela summan inklusive eventuella dröjsmålsavgifter för att den ska registreras som betald. 

Du ser alla dina fakturor på Mina Sidor, och där kan du även kontakta oss snabbt online om du har något du funderar över. Ladda ner Mina Sidor och hantera dina ärenden direkt online. Du hittar den på Google Play eller AppStore om du söker på Universal Telecom Mina Sidor. Vi ses där!

Did this answer your question?