Kontrollera Surfmängden

Det första du behöver göra är att kontrollera så din surf inte har tagit slut. Detta kan du göra på Mina Sidor, eller i programmet du laddat ner för att tjänsten ska fungera. Tänk på att surf används för att uppdatera appar och andra tjänster som körs i bakgrunden. Om du vill undvika detta kan du ha för vana att koppla ner/inaktivera tjänsten när du inte ska använda den mer.

Kontrollera om det finns någon driftstörning 

Ibland kan det hända att det blir en driftstörning på tjänsten. Du kontrollerar våra aktuella driftstörningar här. En oplanerad driftstörning är tyvärr ingenting som någon kan förutspå. Vi använder oss av Telenors täckning och får uppdateringar därifrån om det skulle vara en driftstörning i området. Om driftstörningen är planerad finns information på vår Driftinformationssida

Felsökning

  • Kontrollera täckning och signalstyrka. Prova att surfa på en annan plats om täckningen är svag eller inte finns överhuvudtaget.
  • Kontrollera att utrustningen har APN: internet.telenor.se
  • Starta om datorn och koppla ur Modemet/Routern eller ta ut SIM-kortet. 
  • Om du har ett USB-Modem kan du testa att ansluta detta till en annan USB-port på din dator. 

För att felsöka din tjänst kan du ta hjälp av vår Installations- och felsökningsmanual. Om det mot förmodan inte skulle hjälpa kan du enkelt felanmäla din tjänst direkt via Mina Sidor

Ladda ner appen i Google Play eller AppStore genom att söka på Universal Telecom Mina Sidor

Did this answer your question?