Här finns en checklista på vad du kan göra: 

  • Starta om telefonen 
  • Kontrollera om det finns någon driftstörning på vår Driftinformationssida 
  • Kontrollera täckningskartan om det är dålig täckning där du befinner dig nu
  • Försäkra dig om att telefonminnet inte är fullt - radera gamla meddelanden, både inkomna och skickade.
  • Försäkra dig om att felet inte ligger i din telefon. Prova SIM-kortet i en annan telefon. Fungerar det då ligger felet i telefonen. Kontakta återförsäljaren för ytterligare hjälp.
  • Kontrollera att Meddelandecentral-numret är +46708000708 

iPhone

För att se Meddelandecentral-numret ringer du 5005*7672 från din telefon. Numret dyker då upp i din display. Stämmer det inte överens med +46708000708 Ska du byta genom att slå **5005*7672*46708000708

Android

Det finns en rad Androidtelefoner och olika inställningar som gäller. Rent generellt brukar Meddelandecentral-numret hittas i: 

 Meny > Inställningar > Meddelandeinställningar

 eller

 Meny > SMS > Meddelandeinställningar

Felanmälan

Fungerar det inte ska du göra en felanmälan.
Det gör du via Mina Sidor. Du laddar snabbt ner appen Universal Telecom Mina Sidorpå Google Play eller AppStore.

Lycka till! 

Did this answer your question?