Här finns en checklista på vad du kan göra: 

  • Starta om telefonen 
  • Kontrollera om det finns någon driftstörning på vår Driftinformationssida 
  • Kontrollera täckningskartan om det är dålig täckning där du befinner dig nu
  • Kontrollera att 3G är påslaget och att mobildata är aktiverat på telefonen
  • Prova att återställa surf-/MMS-inställningarna

iPhone

Inställningar > Allmänt > Mobilnät > Mobilt datanätverk > Nollställ/Återställ inställningarStarta om mobilen, när mobilen startat om är det klart. För ytterligare hjälp med mobiltelefonens inställningar, se telefonens användarmanual eller vänd dig till återförsäljaren.

Android

Inställningar >> Trådlöst och nätverk >> Mobila nätverk >> Åtkomstpunktsnamn >> Återställ till standard  Starta om mobilen, när mobilen startat om är det klart För ytterligare hjälp med mobiltelefonens inställningar, se telefonens användarmanual eller vänd dig till återförsäljaren.

Felanmälan

Fungerar det inte ska du göra en felanmälan.
Det gör du via Mina Sidor. Du laddar snabbt ner appen Universal Telecom Mina Sidor på Google Play eller AppStore.

Lycka till! 

Did this answer your question?