FAKTURANS OLIKA DELAR

Din faktura är uppdelad i 3 delar; faktura, sammandrag och specifikation. Fakturadelen ger dig en god överblick över vad som ska betalas, till vilket konto och när det ska betalas. På sammandraget summeras dina tjänsteavgifter och för vilken period de gäller. En specifikation över ringda samtal får du med hem-/mobiltelefoni. Saknar du specifikation på din faktura kan du enkelt lägga till det via Mina Sidor eller genom att kontakta kundservice via vår Onlinechatt.
 

ABONNEMANGSAVGIFTER FAKTURERAS I FÖRVÄG

Om du mottagit din första faktura så kan denna komma att gälla för 2 månader, denna och nästkommande månad. Detta då fasta avgifter för abonnemang och ev. tilläggstjänster och prislistor faktureras 1 månad i förväg. Efter denna första faktura kommer du fortsättningsvis endast att faktureras för 1 månad och inte 2 månader.
 

RINGDA SAMTAL FAKTURERAS I EFTERHAND

 Samtal och andra rörliga avgifter debiteras 1 månad i efterhand. Du med hem-/mobiltelefoni kommer därför kunna se samtalskostnader från förra månaden + abonnemangsavgiften för nästa månad på samma faktura.
 

MINA SIDOR

Via Mina Sidor kan du betala dina fakturor direkt med kreditkort och få en god överblick över fakturor samt förbrukning. Här ser du din faktura så snart den skapats och är klar för utskick, du ser även dina tidigare fakturor, vad som är betalt och vad som inte är betalt och du kan själva lägga anstånd om du behöver det. Du kan också se ringda samtal, göra felsökningar, aktivera/beställa tilläggstjänster, lägga in spärrar och mycket mer. Skapa ett konto på my.universal.se Logga in enkelt via Mobilt BankID!
 

FÖRFALLODATUM

Fakturan skickas vanligtvis i mitten av varje månad och förfaller den sista i samma månad. Du kan välja att ha 15, 25 eller 30 betalningsdagar om du inte vill att fakturan ska ha förfallodatumet som är sista i månaden. I så fall ber vi dig kontakta oss så ändrar vi dina betalningsdagar. 

Did this answer your question?