Om du inte kan använda ditt abonnemang överhuvudtaget kontrollera att du inte har några spärrar genom att gå in på Mina Sidor. Finns det inte spärrar som skulle hindra dig från att använda ditt mobilabonnemang utomlands gå igenom stegen nedan. 

 ◾ Stäng av och sätt sedan på mobilen igen.

 ◾ Kontrollera att du är ansluten till ett nätverk. Kolla högst upp på skärmen: där ska du se symbolen som visar signalstyrka (oftast fyra streck i rad där det första är svag signal och det sista är stark signal).

 ◾ Är du inte ansluten till något nätverk, sök nätverk manuellt istället för automatiskt. Koppla upp dig mot det som har starkast signal.

 ◾ Har du problem med surf utomlands kontrollera att du har data roaming påslaget i din mobiltelefon. 


OBS! Har du redan varit utomlands och upplevt problem med din mobilsurf kan vi tyvärr inte felsöka i efterhand.

Felanmälan

Fungerar det fortfarande inte behöver du förmodligen felanmäla problemet. Du felanmäler tjänsten på Mina Sidor Ladda ner appen på Google Play eller AppStore. Den heter Universal Telecom Mina Sidor. Här kan du också chatta med oss, se - och betala dina fakturor online, och såklart mycket mer än så! 

Did this answer your question?