Har du problem med din hastighet på ditt mobila bredband? Följ nedan instruktioner och tips som kan hjälpa dig i din felsökning.

➡️ Kontrollera först täckning i ditt område och säkerställ att du har bra mottagning samt att ingen driftstörning föreligger. Kontrollera även om det finns någon känd driftstörning i ditt område genom att gå in i nedan länk: https://www.universal.se/kundservice/driftinformation/

➡️ Besök sedan Mina Sidor och kontrollera om du har någon datamängd kvar för månaden och om du inte har det kan du beställa till extra surf, tänk på att din hastighet begränsas om din surf tar slut, detta kan upplevas som väldigt dålig hastighet.  

➡️ Fortsätt sedan med att starta om din router eller den enhet som du använder ditt SIM-kort i. Om möjligt så får du gärna testa enheten utomhus eller på annat ställe för att se om det är dålig täckning eller något som stör signalen i bostaden, testa gärna SIM-kortet i en annan enhet också.  

Felanmälan

Har du felsökt enligt instruktionerna ovan och felet fortfarande kvarstår bör du kontakt vår tekniska support för ytterligare felsökning och felanmälan. Du kan även skicka din felanmälan direkt inne på Mina Sidor eller kontakta oss via mejl till info@universal.se samt chatta med vår support direkt här på hemsidan.

Did this answer your question?