Du ser alltid vilken bindningstid du har på Mina Sidor, eller i det avtal du gjort. Har du ingått ett avtal med oss har du accepterat våra allmänna villkor och då också den bindningstid som är specificerad för tjänsten. Har du inte en användare? Besök my.universal.se och skapa en! Mer information om det finns här

Du får även all information om din bindningstid i bekräftelsemejlet som skickas vid beställning.

Generell information

Bindningstid: 24 mån
Uppsägningstid: 1 mån

Att tänka på

◾ Vid uppsägning av telefonabonnemang är det viktigt att informera oss om du vill att numret ska stängas ner helt och hållet eller om du vill behålla det och byta operatör. Vid nedstängning försvinner numret helt och vid operatörsbytet avslutas tjänsten automatiskt när din nya operatör tar över numret.

◾ Vid uppsägning inom bindningstiden är du även skyldig att skicka hårdvaran tillbaka till oss. Den ska alltid skickas per rekommenderad post.

Hur gör jag för att säga upp min tjänst?

För att du ska kunna säga upp din tjänst så snabbt och smidigt som möjligt, samt för att vara säker på att ingen utomstående gör den här typen av förändringar i ditt avtal med oss, rekommenderar vi att du registrerar din uppsägning på Mina Sidor. Du kan logga in på Mina Sidor via vår hemsida my.universal.se, eller direkt i Mina Sidor-appen.

På Mina Sidor har vi säker inloggning med Bank-ID. Där har du också all nödvändig information om ditt avtal, eventuella bindningstider och extratjänster samt information om uppsägningstiden (generellt har våra tjänster en månads uppsägningstid) för varje tjänst. 

När du registrerar uppsägningen via Mina Sidor och väljer den tjänst du vill avsluta kommer du omgående att få en bekräftelse, och du kan sedan följa processen med urkoppling, slutfakturering och eventuella övriga ärenden. Du kan läsa mer om hur man avslutar en tjänst på universal.se/avsluta.

Did this answer your question?